Några av er har säkert redan sett en del av dessa bilder på min instagram ..men för alla er andra, varsågoda:

Varje dag ska Isak klättra innan vi åker hem från skolan. Här inne får bara årskurs 4-6 vara så Isak passar på när jag ska hämta Noah.


Noah.
Det är nämligen så att på denna skolan måste barnen hämtas i klassrummet efter skolans slut. Av säkerhetsskäl. Bara jag, Martin eller Emma får ta med Noah & Isak hem tex.
De som åker skolskjuts blir hämtade av skolans personal.
Det är många chaufförer och nannys som tar med barnen hem också. Då måste skolan ha bild och namn på de som får lov att hämta upp barnen.


Moi..


Vi har en chaufför som kör oss till och från skolan på morgonen. Jätteskönt. För man kan aldrig riktigt veta hur lång tid man får vänta på en taxi annars. Han är guld värd. Här släpper han av Martin vid stora vägen och vi andra fortsätter mot skolan.
”Hejdå, ha en bra dag”


Älskar denna armykjol.


Isak spelar basket på skolan. Jag fick också vara med. Så roligt. Basket var min favoritsport i unga dagar 😉


Ett stopp i bokaffären. I Thailand får man läsa böckerna i bokaffären, nästan som ett bibliotek. De har inga stolar och bord men folk kan sitta till höger och vänster mitt på golvet och läsa. Vi köpte våra böcker vill jag tillägga 😊


På Ikea. Vi sökte efter en fåtölj. Många provade vi..


..men det blev till sist den här schäslongen!

Har börjat uppskatta kallt kaffe. Tog ett tag men nu är jag en äkta Bangkokbo 👍
Detta är en icelatte.


Till det en portion blueberry pancake. Detta skulle jag kunna äta tills jag svälter ihjäl (som min pappa brukar säg) ..men! Blev lite besviken på blåbärssylten som enligt mig inte smakade blåbär överhuvud taget 👎


Å andra sidan hittade jag en smak av Sverige i affären och lyckan var gjord!


Fick besök av min kloka och väldigt söta granne Stina. Hon visade allt hon hade i sin ryggsäck och jag tittade uppmärksamt på. Hon och hennes mamma Malin kom för att lämna lite böcker till mig som de tyckte att jag skulle läsa. Tack bästa ni 💙


Isak uppe i sitt klassrum. Han visar en teckning som han gjort. Fin Issi 👍


I väntan på mig satt Noah och läste en bok i sitt klassrum.


Noah läser riktigt bra på engelska nu. Han uttalar orden bättre än mig och Martin. Vi är så stolta över dig bästa Noah!


Nu är det dax att åka hem 😊


..men först vill Noah visa sin penna med speciellt stöd för fingrarna. Det har gjort underverk med hans skrivande 👍


…och Isak ska bara klättra en gång till!


Äntligen ska dessa demonstranter flytta på sig och Asok-korsningen ska bli åter i bruk. Jätteskönt!!!


Demonstranterna flyttar sig till en stor park i närheten och de flesta vägar ska vara användbara nästa vecka. Detta innebär att vi äntligen kan röra oss som vi vill och jag hoppas att det är ett steg i rätt riktning för Bangkok och Thailands framtid.

Kram från mig ❤️